Deel dit nieuwsbericht

C5 AIRCROSS SUV HYBRID

Aandrijflijn HYBRID 225 ë-EAT8
De Citroën C5 Aircross SUV Hybrid combineert de PureTech 180 S&S benzinemotor met een 80 kW sterke
elektrische motor die tussen de benzinemotor en de speciale ë-EAT8-transmissie is gepositioneerd.
De elektromotor wordt gevoed door een 13,2 kWh sterke Li-Ion batterij die het mogelijk maakt om tot 50*
kilometer elektrisch te kunnen rijden.
In hybridemodus levert de voorwiel aangedreven SUV een systeemvermogen van 225 pk en een
maximumkoppel van 320 Nm.

De speciale ë-EAT8-automaat is gebaseerd op de bekende EAT8 automaat en heeft geoptimaliseerde
bakverhoudingen. Hij heeft ook een geavanceerd remsysteem dat energie opslaat die vrijkomt bij remmen of
snelheid minderen.
De vrijgekomen energie wordt vervolgens gebruikt om de accu op te laden tijdens het
rijden, voor een grotere elektrische actieradius.

Het gemiddelde verbruik van de C5 Aircross SUV Hybrid bedraagt 1.7 l / 100 km*, bij een gemiddelde
CO2-uitstoot van 39* g/km.
*volgens WLTP cyclus

Hij wordt leverbaar in verschillende uitvoeringen en krijgt een vanafprijs van € 41.740**, met een netto fiscale
bijtelling vanaf € 286** per maand.

Laden
De nieuwe plug-in hybrid van Citroën is op verschillende manieren te laden. Met een 32 A wallbox en de
optionele 7,4 kW boordlader neemt het laden minder dan twee uur in beslag. Met een regulier 8A
stopcontact laadt de batterij op in 7 uur.

Uitgesteld laden is ook mogelijk: het laadmoment kan eenvoudig
worden ingesteld via het multimediasysteem in de auto of de My Citroën app. Het laden wordt extra
makkelijk gemaakt met de ergonomisch ontworpen laadaansluiting en de kabel kan eenvoudig worden
opgeborgen in de speciale ruimte in de kofferbak.

 

Beschikbaarheid:
De Citroën C5 Aircross SUV Hybrid komt medio juli 2020 (productie juni 2020) naar Nederland en is
binnenkort te configureren en te bestellen.

TECHNISCHE SPECIFICATIES:

  • Hybrid 225 ë-EAT8
  • Benzinemotor: PureTech 180 S&S Euro 6 – 180 pk (132 kW)
  • Elektromotor: 109 pk (80 kW) geïnstalleerd tussen de benzinemotor en de versnellingsbak
  • Systeemvermogen: 225 pk (165 kW)\
  • Accu: Hoogvoltage 200V Li-Ion 13,2 kWh
  • 4X2 voorwielaandrijving
  • Maximumkoppel: 320 Nm
  • ë-EAT8 geëlektrificeerde, automatische versnellingsbak
  • Range in elektrische modus (ZEV): 50 km* (mogelijk bij snelheden tot 135 km/u)
  • CO2-emissies: 39 g/km*
  • Gemiddeld brandstofverbruik: 1,7 L/100 km*
  • Laadtijden:
    o Minder dan 2 uur met 32 A Wall Box, met optionele 7,4 kW boordlader
    o Minder dan 4 uur met 16 A WallBox, met standaard 3,7 kW boordlader
    o 7 uur met standaard 8 A stopcontact, met standaard 3,7 kW boordlader

*) Gemeten volgens de WLTP testmethode. Voorlopige cijfers die nog kunnen wijzigen.
**) Genoemde vanafprijzen van personenauto’s, zijn consumentenadviesprijzen en zijn inclusief BTW, BPM, recyclingsbijdrage, leges en de
onvermijdbare kosten rijklaarmaken. Citroën Nederland B.V. behoudt zich het recht voor zonder nadere kennisgeving wijzigingen in uitvoeringen
en/of prijzen aan te brengen. Fiscale bijtelling gebaseerd op fiscale waarde van € 40.900 en een inkomstenbelastingpercentage van 38,10%.

Terug naar nieuwsoverzicht
Deel dit nieuwsbericht

Meld u aan voor onze nieuwsbrief

Blijf altijd op de hoogte van het laatste Ruesink nieuws. Wij bieden u een maandelijkse nieuwsbrief met al het actuele nieuws en de laatste acties.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.